Metodik prevence

Metodik prevence sociálně patologických jevů:

Mgr. Jana Ligocká 

  • Konzultační hodiny: po domluvě

Po vzájemné dohodě je možný i jiný termín, který vám bude lépe vyhovovat. Konzultaci je nutné předem domluvit osobně, telefonicky nebo e-mailem

V čem konkrétně může metodik pomoci žákům a/nebo rodičům:

  • nabízí bezpečný prostor pro sdílení nepříjemností související se zjištěním rizikového chování u žáka (záškoláctví, závislostní chování, různé formy agresivního chování vč. šikany, vztahové a sexuální rizikové chování, neadekvátní chování související s poruchami příjmu potravy a podobně).
  • napomáhá při diagnostice rizikového chování žáka,
  • podporuje při hledání "řešení" sociálně nežádoucí situace:
  • spolupracuje s ostatními pedagogy, třídním učitelem, výchovným poradcem a vedením školy,
  • v případě potřeby napomůže zprostředkovat kontakt s Pedagogicko-psychologickou poradnou, Policií ČR, Oddělením sociálně-právní ochrany dětí, neziskovými organizacemi a jinými institucemi nabízejícími pomoc v případě rizikového chování dětí a mládeže.

Jednoduše řečeno: můžete přijít vždy:

  • když jste žáci a prožíváte něco nesnadného,
  • když jako rodiče shledáváte, že se s vaším dítětem "něco děje", a chcete sdílet svou nejistotu.

Metodik také:

  • podporuje rozvoj zdravého sebevědomí žáka a jeho sociálních dovedností,
  • připravuje preventivní aktivity zaměřené na sociálně patologické jevy (přednášky, exkurze a interaktivní vzdělávací aktivity), účastní se jejich realizace a hodnotí jejich efekt, 
  • konzultuje s pedagogickými pracovníky a vedením školy další možnosti prevence výskytu sociálně patologických jevů ve škole.

Další aktivity vychází ze standardních činností školního metodika prevence dané přílohou č. 3 Vyhlášky 72/2005 Sb. v platném znění.