Projekty školy

Vývoj motivace k učení se anglickému jazyku u českých žáků z různých typů škol na úrovni vyššího sekundárního vzdělávání

Vývoj motivace k učení se anglickému jazyku u českých žáků z různých typů škol na úrovni vyššího sekundárního vzdělávání (grant č.: 24-10968S). 

Zapojení žáci:  1. a 3. ročník čtyřletého studia (celkem čtyři třídy)

Dotazníkové šetření proběhne v říjnu 2024 a v dubu/květnu 2025. 

Řešitelský tým Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy,  za řešitelský tým prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. – vedoucí výzkumného projektu


Výzkum, kterého se naše škola účastní, se s využitím nových výzkumných metod zaměřuje na žáky 1. a 3. ročníků středních škol různých typů (odborná učiliště, odborné školy, gymnázia) a jeho cílem je získat poznatky o: 

? postoji a motivaci žáků k učení se anglickému jazyku, 

? úrovni jejich znalostí a dovedností v anglickém jazyce. 

Vyplnění dotazníku v říjnu bude trvat zhruba 45 minut a stejnou dobu předpokládáme i u dotazníku v dubnu/květnu. Výzkumný tým zaručuje žákům anonymitu, při vyplňování dotazníku budou reprezentováni číselnými kódy. Publikovány budou pouze souhrnné výsledky.

Informace pro rodiče zapojených žáků: 

Vážení rodiče a zákonní zástupci, 

naše škola se bude podílet na realizaci celonárodního výzkumu Grantové agentury České republiky: Vývoj motivace k učení se anglickému jazyku u českých žáků z různých typů škol na úrovni vyššího sekundárního vzdělávání (grant č.: 24-10968S). 

Výzkumníci z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy by chtěli 1. a 3. ročníků zjistit jejich postoje a motivaci k učení se anglickému jazyku a úroveň jejich znalostí a dovedností v anglickém jazyce. Výzkum bude realizován formou dvou online dotazníků. První budou žáci vyplňovat v říjnu a druhý pak v dubnu/květnu. Výzkumný tým zaručuje žákům anonymitu. S výjimkou dotazu, zda je respondent chlapec nebo dívka, nejsou zjišťovány žádné osobní údaje. Při vyplňování dotazníku budou žáci reprezentováni pouze číselnými kódy. 

Všechna získaná data budou k dispozici (pro účely analýz) výhradně členům výzkumného týmu a použita výhradně pro výzkumné účely. Publikovány budou pouze souhrnné výsledky. Vyplnění dotazníků bude pro žáky dobrovolné. Každý žák bude předem na úvodní straně online dotazníkové aplikace poskytovat svůj dobrovolný souhlas s účastí. Zároveň může žák kdykoliv přestat dotazník vyplňovat, práci přerušit a své dosavadní odpovědi smazat. Přerušení práce či neúčast v šetření pro žáka nebude mít žádné negativní důsledky.