Pokusné ověřování kombinovaného vzdělávání
Projekt pokračuje i třetím školním rokem 2024 - 2025.
Projekt je na naší škole určen pro žáky maturitních a předmaturitních ročníků. Během týdnů distanční výuky žáci obdrží v pondělí ráno prostřednictvím Teams nebo Bakalářů zadání práce na celý týden ze všech svých zapsaných předmětů a během týdne distanční výuky tyto úkoly zpracovávají.
Cílem PO KV je pro nás zejména:
- rozvoj samostatnosti,
- uvědomění si nutnosti plánované organizace času, time managementu
- přenesení odpovědnosti za vlastní vzdělávání na žáka, aktivně se podílet na svém vzdělávání
- umožnit žákovi rozvrhnout si svůj čas, věnovat se tématům a předmětům, kterým žák chce a potřebuje
- vytvořit prostor pro kreativní práci žáků
Žáci mohou pracovat na svých úkolech samostatně doma, mohou spolupracovat se svými spolužáky, mohou také využít prostory školy, navštívit knihovnu, studovnu a jiné státní instituce. Pedagogové jsou samozřejmě připraveni poskytnou jim podporu, žáci mohou svou práci před odevzdání konzultovat.
Ve školním roce 2024-2025 bude probíhat distanční část výuky v týdnech:
- 14. - 18. říjen 2024
- 18. - 22. listopad 2024
- 20. - 24. leden 2025
- 17. - 21. březen 2025
- 19. - 23. květen 2025
PO KV se vztahuje na žáky maturitních a předmaturitních ročníků, žáci se učí 4-5 týdnů běžným způsobem ve škole a týden mají plně distanční výuku.
Cílem je vést žáky k dovednostem plánovat si čas, pracovat samostatně svým tempem, pracovat se zdroji, možnost věnovat se některým předmětům a tématům hlouběji podle svých potřeb.
Vzdělávání prochází v současné době turbulentními změnami, jejichž hnacím motorem jsou moderní technologie, které mají potenciál podporovat, obohacovat a personalizovat výuku, ale i vytvářet zázemí pro synchronní setkávání v online prostoru, což do značné míry "osvobozuje" studenty i pedagogy od výuky v uzavřených prostorách učeben. Tyto změny nás nutí přehodnotit způsob, jakým přemýšlíme o designu výuky a o roli jednotlivých aktérů (učitelů, žáků). Kombinované vzdělávání zvyšuje flexibilitu ve vzdělávání a dává studentům větší kontrolu nad jejich vzdělávacími aktivitami a časem, místem, způsobem a tempem učení. Vyšší míra flexibility umožňuje maximalizovat vzdělávací funkce a učení lépe přizpůsobit životnímu stylu a potřebám současné generace studentů.